“1 trefbal mist en 1 trefbal is kapot.” “Hm, dat is slordig,” mail ik terug. “Ik zorg ervoor dat u vandaag nog 2 nieuwe trefballen ontvangt. Wel ontvang ik graag zowel de kapotte verpakking, als de kapotte bal van u, zodat ik een klacht kan indienen bij DHL”
Mijn bedrijf staat voor kwaliteit en keigoede service. Dus na mijn werkdag in Amsterdam Noord, vertrek ik naar Lelystad om de dame in kwestie 2 nieuwe trefballen te bezorgen. Ik doe er ruim 1 uur over. Vanwege de file in de avondspits.
Op het adres aangekomen, doet in eerste instantie niemand open. Dan verschijnt er een jongeman, aan wie ik de trefballen overhandig. Ik doe er een extra Regenboog bal bij. Voor de schrik.
De zoon des huizes weet helaas niets van een kapotte trefbal. Er is geen kapotte verpakking en de dame die bij mij besteld heeft, is niet thuis. Ze is net vertrokken. Helaas. Ik geef de jongeman mijn telefoonnummer en vraag hem om mij een foto te sturen van de kapotte trefbal en de kapotte verpakking. Ik bied nogmaals mijn excuses aan en vertrek.
Ik rij terug naar Amsterdam. 1 dag later heb ik nog geen foto ontvangen van de kapotte trefbal en de kapotte verpakking. Ik heb enigszins mijn twijfels over de gang van zaken. Maar ik heb mijn best gedaan en blijf geloven in de goedheid van de mens.